Zondag 21 juli

21 juli 2019 - Burleigh Heads, Australië

Vanochtend weer lekker rustig aan gedaan. Onze volgende bestemming was dicht bij (klein uurtje rijden). Onderweg hebben we even boodschappen gedaan. Is wel grappig om te zien hoe normaal het hier is om op zondag boodschappen te doen terwijl we daar in Nederland toch best wel moeilijk over kunnen doen.
Toen de boodschappen binnen waren snel weer door naar Burleigh Head (op aanraden van onze buren van gisteravond). Dat is een plaatsje aan de Gold Coast, een beetje het Palm Beach van Australië. Mooie stranden, veel hotels en hoge gebouwen, winkeltjes en horeca. Hier konden we gelukkig op de eerste camping al terecht. En die ligt mooi dicht tegen het strand en een klein nationaal park aan. Na het installeren van de camper zijn we snel even het strand op geweest. Ankie durfde het water in, de rest heeft samen op de handdoek gepast. Daarna weer terug naar de camping voor de lunch (gebakken ei met spek op toast).
Na de lunch zijn we richting het nationaal park (Burleigh Head National Park) gegaan om daar even doorheen te wandelen. Op weg naar het park kwamen we langs een soort festivalletje aan het strand. Daar was live muziek en lag iedereen lekker te chillen in het gras. Dat zag er heel gezellig uit. Na de wandeling door het park zijn Lieke en ik nog even samen op pad geweest en zijn Ankie en Sanne nog even bij het festivalletje geweest. Daar hebben we 's avonds nog pizza's gehaald voor het avondeten.
Morgen gaan we kijken of we nog bij Noosa een plekje voor de camper kunnen krijgen. Tot nu toe lukt het niet om dit via internet te reserveren en telefonisch krijgen we ook geen contact. Even afwachten dus waar we morgen uiteindelijk terecht gaan komen.