Dinsdag 6 augustus

6 augustus 2019 - Mission Beach, Australië

Vanochtend waren we er op tijd uit. Vandaag willen we de omgeving verder gaan verkennen. Na het ontbijt wordt de camper weer ingepakt en gaan we op pad. We konden vandaag kiezen tussen Paronella Park (waar we gisteren langs kwamen) of Tully Gorge en Hull Heads. De keuze viel uiteindelijk op de laatste twee. Na een goed uur rijden door de mooie omgeving van Tully en dwars door de sugar cane en bananen plantages, kwamen we aan bij Tully Gorge National Park. Onderweg hebben we helaas geen causarissen gezien. Tully Gorge National Park is een nationaal park om de Tully rivier heen. Die rivier ligt in een kloof en wordt aan beide kanten omgeven door regenwoud en bergen. De rivier wordt in de zomer (in de winter op aanvraag) ook gebruikt om te raften. Maar dat gaan we niet doen.
We stappen uit bij een parkeerplaats en lopen naar de rivier. We worden nog even gewaarschuwd voor krokodillen, maar ook vandaag komen we die niet tegen. Bij de parkeerplaats zit nog een kleine wandeling door een vlindertuin. Maar als het regent zitten die binnen denken we, want we zien er geen één.
We besluiten nog verder omhoog te rijden met de camper. Onderweg komen we nog een paar uitkijkpunten tegen en na een kilometer of 10 houdt de weg op. Daar zit een elektriciteitscentrale die met het water elektriciteit opwekt.
Vanaf daar rijden we terug naar Tully en door naar Hull Head. Dat is een mooi stuk strand waar een aantal eilanden tegenover liggen. Omdat het weer een beetje robuust is ligt het strand vol met drijfhout en kokosnoten. Wel leuk om te zien dat sommige van die kokosnoten alweer beginnen met uitlopen. Over een jaartje staat daar dan een nieuwe kokosnotenboom op het strand.
Vanaf het strand rijden we nog even naar Tully voor een boodschapje en daarna terug naar de camping. Morgen gaan we de camper inleveren, dus de rest van de middag gaan we besteden aan het inpakken van onze tassen en het schoonmaken van de camper.