Zaterdag 10 augustus

10 augustus 2019 - Cairns, Australië

Onze reis zit erop. De koffers worden ingepakt en we gaan weer terug naar huis.
We ontbijten even snel op de kamer en pakken alles in. Om 10 uur moeten we uit de kamer. We laten de receptie een taxi regelen die ons naar het vliegveld kan brengen. Die komt om 12.00 uur. Onze bagage kunnen we nog even kwijt bij de receptie zodat we nog even het strand op kunnen en nog een boodschapje voor in het vliegtuig kunnen doen.
We zijn mooi op tijd op het vliegveld en onze vlucht vertrekt ook op tijd. Het eerste stukje vliegen we met Cathay Pacific. Dat is een stuk beter qua eten en vermaak dan we tot nu toe gewend waren bij British Airways. Het eten is lekker en de keuze aan films, series en dergelijke is ruim. Na een kleine acht uur vliegen komen we aan op de luchthaven van Hong Kong. Daar stappen we over op een vlucht naar London. Tijdens het wachten op de luchthaven kunnen we de protesterende Hongkongers heel goed horen. Vanuit Hong Kong gaat re reis voorspoedig en al gauw vliegen we over de Waddeneilanden richting London. Daar stappen we over op het laatste deel van de reis en op zondag 12 augustus om 9.00 uur 's ochtends landen we weer in Nederland. Daar worden we opgewacht door vrienden en familie. Na zo'n lange reis is het toch weer fijn om thuis te zijn.
Op maandag zien we op het nieuws dat het vliegveld in Hong Kong geheel is afgesloten. Daar zijn we dan gelukkig net op tijd doorheen gekomen.

1. Rianne:
    13 augustus 2019
    Wat fijn om toch nog al jullie verhalen te lezen. Wat hebben jullie een boel mooie dingen gezien en gave dingen gedaan!!! Geniet van de mooie foto's en de herinneringen die jullie gemaakt hebben..