Maandag 22 Juli

22 juli 2019 - Coolum Beach, Australië

Hallo uit Sunshine Coast,

We staan op Coolum Beach Holiday Park, tussen allemaal pensionadas, die het koude weer in Victoria/Tasmanie ontvluchten.

Het is hier dan ook heerlijk weer, graadje of 22, en de zon schijnt volop...

Vanmorgen om half tien vertrokken omdat we niet meteen een camperplaats gevonden hadden. Gelukkig na wat telefoontjes konden we op pad naar de Sunshine Coast. Met een kleine D-tour, Glass House Mountains, waar we even gestopt zijn bij een uitkijk punt. Dat wij (Marco en ik) wel mooi vonden maar de meiden niet echt boeide ;). Via De Steve Irwin ( Crocodile Hunter) Road, kwamen we ook langs zijn Australia Zoo. Daar zijn we in 2003 heel hard door heen gelopen om te kijken of Steve er zelf ook was. Nu zijn we er niet eens gestopt. Geen tijd, er stonden weer eieren met bacon op het menu voor de lunch! Lekker om half twee op de camping en na die heerlijke lunch nog even wat winkeltjes bekeken. En daar werd Lieke verliefd op een skate-board! Hoe we die naar Nederland krijgen weet ik nog niet, maar ze is er heel blij mee. Na het winkelen heb ik tot mijn groot genoegen iedereen de zee in gekregen. Het is zo leuk met die grote golven! Wel netjes tussen de vlaggen gezwommen. De zee is hier mooi maar sterk. We hebben dan ook allemaal een hap zee water op.( Lachen en hoge golven, geen goede combi) Na het douchen even met de buren gekletst en die vertelden ons dat we snel moesten zijn met het reserveren van een camper plek bij Hervey Bay.  Daar is het ook druk dus meteen even geregeld. Morgen dus naar Hervey Bay en daar gaan we een excursie doen naar Fraser Island! veel zin in!!