Woensdag 7 augustus

7 augustus 2019 - Trinity Beach, Australië

Vandaag gaan we er vroeg uit. We gaan het laatste stukje rijden en de camper inleveren. na het ontbijt begint het laatste inpak en schoonmaakwerk. Om half negen vertrekken we van de camping. Dat is redelijk vroeg, dus hebben we nog de hoop dat we onderweg een kasuaris tegenkomen. Maar helaas zien we alleen nog een paar kangaroe's.
De rit gaat voorspoedig en rond de middag rijden we Cairns binnen. Daar zijn we in 2003 ook geweest. Jemig, wat is dat veranderd!
Vanuit Cairns rijden we door naar Trinity Beach waar we voor de komende dagen nog een appartement hebben. Het appartement is al beschikbaar dus we kunnen direct de bagage op de kamer zetten. De kamer is lekker ruim en we kunnen, na drie weken in de camper geslapen te hebben, eindelijk weer eens in een echt bed liggen.
Vanaf het appartement rijden we terug naar Cairns om de camper in te leveren. Dat gaat lekker snel en er wordt helemaal niet moeilijk gedaan over de krassen op het dak (even geen rekening gehouden met de hoogte van de camper tijdens het parkeren bij een supermarkt) en missende huisraad. Alles is in orde en we kunnen gaan. We nemen een taxi naar het centrum van Cairns om de rest van de middag even lekker te gaan shoppen.
We worden door de taxi afgeleverd bij een groot winkelcentrum. Vanuit daar lopen we naar het centrum waar een groot openbaar zwembad aan de zee ligt. Die is nog wel net zoals in 2003, de rest kunnen we amper herkennen.
Rond een uurtje of zes gaan we met de bus vanuit Cairns terug naar Trinity Beach. De buit van het winkelen brengen we naar het appartement, waarna we op zoek gaan naar een restaurant om te eten. We vinden aan de kust een leuk Italiaans restaurant waar Ankie en ik een lekkere pasta eten en de meiden Fish & Chips. Daarna lekker terug naar het hotel om lekker in een echt bed te gaan slapen.