Zaterdag 20 juli

20 juli 2019 - Mount Warning, Australië

Vanochtend zijn we lekker vroeg (uurtje of 10) vertrokken van de camping. Onze bestemming is Mount Warning National Park. Dat is een park met een berg (verrassend) met daarop en omheen tropisch regenwoud, waarin twee wandelroutes liggen. Na een rit van ongeveer anderhalf uur over het platteland (veel boerderijen en weilanden) kwamen we aan bij de camping. Dat was eens wat anders. Bij alle andere campings ging/gaat alles heel formeel en moet je op een bepaalde plek je camper neerzetten. Hier moesten we betalen en mochten we zelf een plekje uitzoeken op een groot veld. Dat plekje was snel gevonden!
Aan onze buurman maar even gevraagd of de weg naar boven begaanbaar is voor de camper. Die gaf aan dat het wel een krap weggetje was. Dus besloten we maar om de drie kilometer naar boven te lopen en dan daar verder te kijken.
Eenmaal bij de parkeerplaats boven aangekomen (en ook het beginpunt van de wandelroutes) was ik heel blij dat we niet met de camper waren gegaan. De meiden waren het niet met me eens. De wandeling was vrij stijl ende weg vrij smal. Met de camper had ik die niet durven nemen en naar beneden al helemaal niet.
Omdat we toch wel aardig moe en bezweet waren van de wandeling naar boven hebben we de korte wandelroute genomen. Die viel vies tegen. De lange route zou ongeveer 5 uur duren wat zou betekenen dat we in het donker terug zouden moeten lopen. Dat leek ons niet handig, dus zijn we maar terug gelopen. Om half drie waren we weer bij de camper. Daar hebben we lekker een gebakken eitje met spek gegeten (begint bijna een ritueel te worden) en daarna hebben we lekker in de zon zitten uitrusten en genieten. De omgeving van de camping is wel heel mooi.
Toen het donker werd hebben we nog kunnen genieten van de sterrenhemel. Wat zie je hier een boel sterren! En de melkweg kan je ook zien. Dat is wel gaaf! Morgen gaan we weer door naar de Gold Coast.

1. Rianne:
    21 juli 2019
    Mooie foto's en heerlijk verhaal weer...
  2. Ton:
    22 juli 2019
    Tof hoor, ziet er mooi uit daar!