Zondag 14 juli

14 juli 2019 - Sydney, Australië

Vanochtend waren we allemaal op tijd wakker (uurtje of zes, leuk zo'n jetlag). We hebben lekker rustig aan gedaan en om half acht ontbeten bij het hotel. Na het ontbijt zijn we lopend naar WynYard station gegaan. We konden het treinstation niet helemaal goed vinden en werden geholpen door twee aardige dames (op leeftijd). Die hoorden direct dat we uit Nederland kwamen. Daar waren ze vorig jaar nog geweest op bezoek bij een daar studerende zoon (natuurlijk in Amsterdam).
Met de trein zijn we naar Blacktown gegaan en van daaruit met de bus naar de Featherdale Zoo. Daar kwamen we uiteindelijk om 11 uur aan.
Featherdale Zoo is een kleine dierentuin met alleen maar inheemse dieren. En die mag je ook voeren en met sommige mag je zelfs (uiteraard na betaling) op de foto. Dat laatste hebben we met z'n vieren met een koala gedaan. De meiden zijn nog met z'n tweeën op de foto geweest met een Dingo-puppy.
In de dierentuin zijn we allemaal leuke dieren tegen gekomen die je in veel gevallen ook nog aan kon/mag raken. Dat hebben we alleen bij de krokodil niet gedaan.
Onze favoriete dieren waren toch wel de pinguïn (die pakte takjes en blaadjes van ons aan,  bracht ze naar een kleine grot om een nest mee te bouwen en kwam daarna braaf weer terug voor meer), de quokka (https://nl.wikipedia.org/wiki/Quokka, super leuk koppie heeft ie), de wallaby, de wombat, de koala en de kangoeroe.
Rond drie uur zijn we weer richting Sydney gegaan. Lieke wilde nog graag een souvenirtje kopen bij een markthal. Die was nog tot 18.00 uur open en morgen gesloten, dus moest dat vandaag nog gebeuren. Ook wilden we nog even bij een boekenwinkel langs. Daarna zijn we, via een supermarkt voor een makkelijke hap op de hotelkamer, weer terug naar het hotel gegaan voor een lekkere rustige avond. Na het douchen en uitrusten hadden we geen zin meer om de stad nog in te gaan. Dus hebben we de laatste twee afleveringen van Stranger Things gekeken. De meiden liggen al te pitten en ik ga er zo maar achteraan.
Morgen nog een dagje in Sydney en dan de camper ophalen en onderweg naar Cairns. De eerste overnachtingsplek hebben we al geboekt, net iets boven Sydney.