Zaterdag 13 juli

13 juli 2019 - Sydney, Australië

Vandaag zijn we een dagje naar Bondi geweest. Vanochtend eerst ontbeten in het restaurant van het hotel. De meiden hebben Vegimite geproefd en zij vinden het ook niet lekker. Net alsof je maggi op je brood smeert....
Na het ontbijt zijn we lopend naar Circular Quay (tram/trein/ferry-station) gegaan. Daar aangekomen hebben we de boot naar Watsons Bay genomen en vandaaruit zijn we met de bus naar Bondi Beach gereden. We hadden het strand zelf al vaak gezien op TV. Ziet er in het echt niet heel veel anders uit. Wel leuk om daar rond te lopen. De lifeguards van TV hebben we hier niet gezien. Het is hier winter (19 gr.) dus blijven ze liever binnen zitten.
Het waaide hard vandaag en vanwege de lage temperaturen waren er niet veel mensen aan het zwemmen en/of surfen.
Bij Bondi hebben we even een broodje gegeten en daarna zijn we lopend langs de kust (kleine 4 kilometer enkele reis) naar Bronte Beach gegaan. Onderweg genoten van het uitzicht en zelfs heel in de verte walvissen gezien. Nou ja, alleen het hoog opspattende water als ze weer in zee vallen. Maar zelfs dat was al tof. Van een andere toerist hoorden we dat bij Byron Bay de walvissen nog beter (dichter bij de kust) te zien zijn. Daar komen we nog langs en misschien gaan we daar wel een walvissencruise doen om ze van dichtbij te kunnen zien.
Vanaf Bronte Breach zijn we dezelfde route weer terug gelopen naar Bondi. Daar de bus weer gepakt en in het schemer (het is hier om 17.00 uur al donker)  met de boot terug naar Circular Quay. Vanaf daar weer terug gelopen naar het hotel en onderweg nog even gegeten bij een foodcourt.
Nu krijgen de voetjes even lekker rust en gaan we nog even een afleveringetje van Stranger Things kijken.
Morgen is het plan om met de trein naar Featherdale Zoo te gaan.

1. Erik:
    13 juli 2019
    Hallo,
    Mooie foto's hoor en wat leuk om te lezen wat jullie zoal doen.
    Geniet er vooral van met zijn allen
  2. Rianne:
    13 juli 2019
    Oh, leuk, zomaar 2 verhalen op 1 dag!!! Wat schrijf je heerlijk, makkelijk om te lezen. En wat leuk om te lezen wat jullie meemaken. En dan ook nog de foto's erbij, ik geniet echt mee...
    Ik lees best veel reisverhalen, maar als het om je lieve vriendjes gaat is het extra leuk om te lezen... Veel plezier in Featherdale Zoo!!!
  3. Judith:
    14 juli 2019
    Hoi hoi...
    Wat ontzettend leuk om te lezen wat jullie allemaal doen.
    En die foto’s erg mooi.
    Veel plezier
  4. Yvette Van Haastrecht:
    15 juli 2019
    Hey, ik heb ook jullie berichten gelezen. Wat leuk! En wat een mooie ervaringen doen jullie samen op. Geniet ervan. En Marco succes met het rijden in de camper.
    Liefs Yvette