Maandag 15 juli

15 juli 2019 - Sydney, Australië

Het slapen ging vannacht al een stuk beter. We werden ergens rond 07.00 uur wakker, dus dat gaat de goede kant op met de jetlag.
Ik (Marco) ben vandaag jarig, dus daar moest even voor gezongen worden.
Vandaag doen we het lekker rustig aan. Na het ontbijt zijn we lopend naar Wynyard Station gegaan en vandaar met de trein over de Sydney Harbour Bridge. Daar aangekomen zijn we lopend naar het Luna Park gegaan. Dat is een pretparkje in de jaren '70 stijl aan de waterkant, net naast de brug. En daar kan je best mooie foto's van de andere kant van de haven maken.
Na het maken van de foto's zijn we lopend over de brug terug gegaan. En die is best hoog! Het uitzicht vanaf de brug is prachtig. Je kan daarvandaan de hele baai zien  waar Sydney aan ligt.
Aan de andere kant van de brug hebben we een broodje van de Subway gehaald en die hebben we lekker aan de haven opgegeten.
Daarna zijn we naar het Opera House gelopen. Na een rondje om het gebouw heen te hebben gelopen zijn we even boven aan de trappen van het Opera House gaan zitten. Deze trappen zijn voor mij en Ankie speciaal ( en ook onvergetelijk) omdat ik haar hier 16 jaar geleden ten huwelijk heb gevraagd. Voor Sanne zijn deze trappen vanaf nu ook onvergetelijk. Er zitten namelijk spleetjes tussen de treden van de trap en daar past een IPhone 6 gewoon doorheen. Grote paniek! Gelukkig kon een mannetje van de onderhoudsdienst ons helpen. De telefoon was onder de trappen in een goot voor de afvoer van het regenwater blijven zitten. Wat een geluk! Na een halfuur lang ploeteren kon de beste man Sanne haar telefoon weer terug geven. Op een paar kleine krasje op het beschermplaatje na was er verder geen schade. Blijkbaar gebeurde dit toch wel regelmatig (laatst bij een rock-concert 17 keer op 1 avond!).
Hierna konden we met een gerust hart gaan winkelen. Na het shoppen hebben we nog een hapje gedaan bij een foodcourt en daarna zijn we nog een keer met de trein over de brug gegaan om foto's van Sydney by night te maken.
Al met al een kleine 20 kilometer gelopen vandaag. Nu zijn we lekker terug bij het hotel. Zo meteen nog even douchen, de koffers inpakken en kijken hoe we morgen met het openbaar vervoer naar de Camper-ophaal-locatie moeten gaan. Alle elektronica ligt aan de laders. We moeten de komende drie weken maar afwachten wanneer we weer genoeg stroom hebben. Zo meteen lekker de oogjes dichte en dan gaat morgen het grote avontuur pas echt beginnen....

1. Erik:
    15 juli 2019
    Hey broer, ook via deze weg nog even gefeliciteerd met je verjaardag! Een beetje te ver weg om je even persoonlijk de hand te komen schudden, haha. Via de app ook al even gedaan en contact gehad en nu ik je verslag lees liggen jullie waarschijnlijk al op een oor. Groeten, Erik
  2. Agnes Niehoff:
    Gefeliciteerd Marco.
    Geniet van jullie vakantie.
  3. Alfons:
    15 juli 2019
    Hallo Marco. Ook via dit medium heel hartelijk gefeliciteerd. Als ik dit schrijf zit je verjaardag er al lang op, en slapen jullie (waarschijnlijk) al. Veel plezier verder.
  4. Rianne:
    15 juli 2019
    Whoohoo, gefeliciteerd nogmaals... Leuk verslag weer en gave foto's!!! Ik geniet met jullie mee...
  5. Judith:
    15 juli 2019
    Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag🎉🎂. Van ons allemaal

Mooi speciaal moment om even bij stil te staan.
    En Sanne weer helemaal blij!
    Die man kan bij haar niet meer stuk. 😊.
    Lieve groet