Zaterdag 27 juli

27 juli 2019 - Tannum Sands, Australië

Vandaag en morgen reizen we af naar Rubyvale (dorpje vlakbij Emerald). We overnachten bij Tannum Sands waar we een plekje op de camping hebben gereserveerd.
Helaas was de gasfles leeg geraakt ergens op donderdag of vrijdag en die moest er juist voor zorgen dat de koelkast zijn werk bleef doen. We konden dus alles weggooien en nieuw halen. Dus na het ontbijt (toast met jam en Nutella) snel naar de supermarkt om in te slaan. Daarna door naar Tannum Sands.
Onderweg zijn we nog even afgeslagen om te kijken in Town of 1770. Dat zou een leuk dorp moeten zijn, vergelijkbaar met Noosa.
Aangekomen in 1770 hebben we eerst de camper geparkeerd om een eitje te bakken (ja, blijft lekker). Daarna zijn we een stuk langs het strand gelopen naar het dorp. Dat dorp stelde niet zoveel voor, dus zijn we maar weer snel in de camper gestapt.
Om drie uur kwamen we aan op de camping. Daar hebben we de boel opgezet en zijn we gaan wassen (alles zit nog onder het zand). Terwijl de was hing te drogen zijn we even via het strand naar het dorp gelopen. Dat was een leuk stukje lopen. Vlak voor onze camping komt een rivier uit in de zee. Er zit een soort van mangrove en dat ziet er mooi uit.
In het dorp aangekomen zien we borden staan dat er in de mangrove ook krokodillen kunnen zitten. Oeps, dat wisten we niet! Maar gelukkig (of helaas) hebben we ze niet gezien.
Na het eten nog even lekker gezeten en weer vroeg erin. Morgen hebben we een lange rit voor de boeg en willen we er weer vroeg uit.

1. Rianne:
    27 juli 2019
    Jeej, weer heerlijk jullie avonturen gelezen. Wat is het mooi daar 😍
  2. Miranda:
    27 juli 2019
    Leuke verhalen weer en prachtige foto's!
  3. Miriam:
    31 juli 2019