Vrijdag 26 juli

26 juli 2019 - Hervey Bay, Australië

Vanochtend vroeg wakker geworden. Sliep niet zo heel lekker die bedden. Je kon de veren voelen zitten in de matrassen.
Snel even het strand op geweest om te kijken of we een Dingo konden zien, maar helaas, die zaten er niet.
Het ontbijt was wel lekker. Lekker getoast brood met jam en een gekookt eitje. De melk voor bij de kellog's kon ook gewoon gedronken worden, dus iedereen was blij!
Om 8.00 uur vertrok de bus alweer. Vandaag rijden we voornamelijk over het strand. We stoppen als eerste bij een vliegtuigje op het strand. Daar kon je voor AUS 80 p.p. een rondje over het eiland mee vliegen. Hebben we niet gedaan, we willen dan liever met een boot de zee op om walvissen te zien. Vliegen hebben we al genoeg gedaan en moeten we aan het eind van de vakantie ook weer doen.
Daarna door naar Coloured Sands. Dat zijn zandduinen die uit allemaal verschillende kleuren zand bestaan. Zag er leuk uit. De volgende bestemming waren de Champagne Pools. Dat zijn poelen met water waar de golfslag de hele tijd water bij in gooit. Best mooi, maar wel koud. Ankie en Lieke zijn erin gegaan, de bikkels. Sanne en ik hebben de handdoeken bewaakt.
Vanaf hier reden we verder naar Indian Head, een rots die ongeveer 60 meter boven de kust uit steekt. Vlak voor onze bestemming zaten alleen drie auto's vast in het zand. Die bus waar we in reden was een echt monster. Die trok ze alle drie weer los uit het zand! Ook in op de zandweggetjes in de bossen kon de bus hard rijden en gingen alle auto's, als het kon, aan de kant.
Op Indian Head hebben we weer een aantal walvissen gezien en een school dolfijnen. Helaas geen haaien.....
Daarna door naar Maheno Wreck, een scheepswrak dat er al sinds 1935 ligt. Wel leuk, maar niet heel bijzonder. Daar hebben we nog geluncht. En die was klaar gemaakt door dezelfde keuken die ook de lunch van gisteren en het diner had gemaakt. En tegen alle verwachtingen in was deze lunch wel lekker! Vanaf het scheepswrak zijn we door gereden naar Eli Kreek. Dat is ook zo'n kreek die vanuit het eiland naar de zee loopt. Hier komt per uur zo'n 4,2 miljoen liter water doorheen. Je kon je een stuk met het water mee laten voeren (of lopen) naar het strand. Sommige groepen hadden binnenbanden van auto's mee waarop ze over het water mee dreven. De laatste groep die we zagen had zelfs van die enorme opblaas eenhoorn's (en andere beesten) mee. Dat was lachen.
Vanaf hier reden we terug naar Eurong waar de chauffeur nog even een paar dingen moest doen. Hadden we nog even een half uurtje vrije tijd. Daarna terug naar de haven en weer op de boot naar het vaste land.
Rond half zeven werden we weer bij onze camping af gezet. Daar konden we de camper neer zetten op een plekje die we drie dagen daarvoor al hadden gereserveerd en konden we lekker even douchen. Ongelooflijk hoeveel zand je nog meeneemt!
We hadden allemaal geen puf meer en lagen lekker vroeg op bed.