Vrijdag 19 juli

19 juli 2019 - Brunswick Heads, Australië

Vandaag hebben we eigenlijk niet zo heel veel gedaan. Vanochtend hebben we lekker rustig aan gedaan. Op de camping waren vanaf 9.00 uur gratis pan-cakes, dus om de eer van ons zuinige Hollanders hoog te houden hebben we daar maar gebruik van gemaakt. En ze waren nog harstikke lekker ook!
Daarna rustig de boel ingepakt. Een plek voor vanavond in Byron Bay ging niet lukken vanwege het Splendour in the Grass-festival. Alles was al bezet. Uiteindelijk hebben we maar een plaats gereserveerd bij een camping in Brunswick Heads. Dat ligt ongeveer 20 kilometer verder naar het noorden.
Na een rit van een dikke drie uur (bijna overal wordt hier gewerkt aan de weg) hebben we de camping bereikt. Op de camping staan veel festivalgangers. Nu nog lekker rustig, vannacht als ze terug komen niet meer. In het ergste geval moeten we dan maar een biertje met ze mee gaan drinken.
De omgeving is hier niet heel bijzonder (lees: heel veel anders dan bij onze vorige stop). Dus zijn we maar het dorp in gegaan. Daar hadden ze best veel leuke winkeltjes. Na het winkelen nog even snel naar het strand gelopen en bij het oversteken van de brug over de rivier toch nog een dier aan de verzameling toe kunnen voegen. Daar zwom zowaar een rog. Verder vliegen hier in de schemering veel vleerhonden (https://nl.wikipedia.org/wiki/Vleerhonden).
Vanavond gaan we eens uitzoeken waar we morgen naar toe willen gaan. We hadden een nationaal park op het oog, maar daar kan je beter niet met een camper heen gaan (kwamen we gelukkig nu achter i.p.v. ter plekke).

1. Alfons:
    19 juli 2019
    Een dagje rustig moet toch ook kunnen. Daar heb je tenslotte vakantie voor. En . . . .je hoeft niet zo'n lang verslag te schrijven.
  2. Stephan Teunissen:
    19 juli 2019
    Lekker hoor een rustige dag. We lezen vanuit Dallas even snel mee. Als we in Florida zijn gaan we even Facetimen, jullie met het verleden en wij met de toekomst 😜.
  3. Rianne:
    19 juli 2019
    Ja, ook ik ben bij, lekker toch zo'n rustig dagje... Hier een wat heftiger dagje, maar dat valt te lezen op ons blog over een paar uur....