De heenreis

12 juli 2019 - Sydney, Australië

Hallo allemaal, daar zijn we dan! Eindelijk aangekomen in Australië. Na drie vluchten, van bij elkaar ongeveer 21 uur en na twee overstappen, zijn we dan om 5 uur 's ochtends geland in Sydney. In Nederland is het nu 8 uur vroeger. Het was even afzien in het vliegtuig maar dat hebben we maar mooi gehad. Het ophalen van de bagage en daarna door de douane ging supersnel, dus zaten we om 6 uur al bij de gele bogen met een thee/latte/milkshake. Daarna een taxi genomen naar het hotel. Daar stonden we iets voor zeven aan de balie. Inchecken kon nog niet maar onze tassen konden we wel alvast kwijt.
Nadat we ons even een beetje hadden opgefrist zijn we de stad ingegaan. Even wat beweging na een dag lang stil zitten in het vliegtuig.
Over bijna verlaten straten zijn we langs Chinatown en door Hyde Park in de Royal Botanic Gardens uitgekomen. Deze tuinen liggen in de baai naast het Opera House. Wat een geweldig gezicht om Opera House en de Sydney Harbour Bridge zo ineens voor je te zien liggen.
Na een ontbijtje bij de Subway zijn we met de boot naar Manly Beach gevaren. Het was lekker zonnig vandaag met een graadje of 20. Daar hebben we even heerlijk op het strand gezeten. Om 14.00 uur konden we eindelijk inchecken. Na even een powernapje te hebben gedaan zijn we daarna weer snel de stad ingegaan. Nog even naar Paddy's Market en daarna een hapje gegeten.
Nu lekker vroeg terug op de kamer en vroeg onder de wol. De foto's volgen morgen.
Voor de liefhebbers, we hebben nog geen kangoeroe of koalabeer gezien. Vandaag alleen maar kakatoe's, papagaaien, ibissen en kookaburra's.
Morgen gaat het hard waaien (temperatuur circa 18c). Dan gaan we naar Bondi Beach. Even lekker uitwaaien, een stukje wandelen en naar de surfers kijken.

1. Miranda:
    12 juli 2019
    Leuk! Benieuwd ook naar de foto's.
  2. Petra:
    12 juli 2019
    Een mooie start van de vakantie! Veel plezier op het strand en op naar KFC ;).
  3. Bianca:
    12 juli 2019
    Leuk om te lezen hoe jullie het hebben... en hoe bevalt de camper?
  4. Rosalinda Van den beld:
    12 juli 2019
    Gaaf hoor! Goed om te lezen dat jullie veilig aangekomen zijn en een goede reis hebben gehad. Geniet samen :).
  5. Rianne:
    13 juli 2019
    Yes, het is begonnen!!! De eerste foto's ook al online, leuk hoor!!! Ik ga proberen jullie te volgen, maar het leest heerlijk weg... Lars herkende het opera-gebouw al (van bij jullie thuis ;-) ) Tot over een paar weken... (onze afteller staat nu op 6 dagen)
  6. Ton:
    13 juli 2019
    Klinkt als een goed begin. Veel plezier met het vervolg!
  7. Alfons:
    15 juli 2019
    Ziet er goed uit. Leest heerlijk. Lekker genieten daar. Wij krijgen het erg druk over 6 dagen.