Woensdag 17 juli

17 juli 2019 - Seal Rocks, Australië

Vanochtend werden we vroeg wakker gemaakt door de kuckaburra's. Wat een kabaal maken die beesten. Dat maakt camperen hier ook wel weer leuk. Je ziet heel veel verschillende dieren die wij in NL niet hebben. Na het ontbijt hebben we de boel weer ingepakt en zijn we op pad gegaan naar Seal Rock. Dat is een klein plaatsje in Myall Lakes National Park. Het rijden gaat al een stuk beter. De wegen zijn wat rustiger en het links rijden begint, net als de automaat, te wennen.
Onderweg hebben we de eerste wilde kangaroo gezien. Helaas deed ie het niet meer (roadkill). Na en rit van een dikke twee uur kwamen we rond half één aan bij Seal Rock. Snel de camperplek geregeld en de boel opgezet. Daarna de zwemkleding aan en het strand op. Eerst even rond gekeken wilde dolfijnen gezien. Daarna moest er gezwommen worden. Het water was wel koud, dus de dames (de bikkels) zijn gaan zwemmen en ik heb op de handdoeken gepast. De golven waren best hoog dus dat was best leuk! En toen de dames net uit het water wilden gaan kwamen er nog twee pelikanen aangevlogen.
Na het zwemmen snel douchen en een lekker stukje gelopen naar de vuurtoren. Daar had je een mooi uitzicht over de zee en kon je in de verte weer walvissen zien zwemmen. Ik denk dat we er wel een stuk of acht hebben gezien. Helaas wel zover weg dat je in de meeste gevallen alleen maar water op ziet spatten, maar soms ook heel duidelijk een staart of een lichaam. Daarna weer terug naar de camper en eten. Zo meteen gaan we eens bekijken waar we morgen heen willen rijden.

1. Alfons:
    17 juli 2019
    Marco, alles went zelfs een automaat. Haha. Wel allemaal bikkels hoor: De dames dat ze gaan zwemmen in een beetje fris water en jij zeker , dat je durft op te passen op de handdoeken!!
    Leuke foto's trouwens. Die pelikaan, is die wel echt?

Groeten
  2. Erik:
    17 juli 2019
    Hallo, jullie eerste weekje zit er inmiddels op en wat hebben jullie al een boel beleefd en ons als thuisblijvers mee laten genieten van de leuke verhalen en de foto's. Heel veel mooie foto's ook!
  3. Rianne:
    17 juli 2019
    Leuk!!! En wat gaaf dat jullie walvissen en dolfijnen gezien hebben!!! Wij hebben nu ook vakantie en nog 2 nachten en dan stappen wij in het vliegtuig... We hebben er zin in...
  4. Ankie:
    17 juli 2019
    Het is zo mooi allemaal! En we lezen ook graag jullie reacties, bedankt! Fam. Teunissen heel fijne vakantie! En goede reis. Big X ankie
  5. Judith:
    18 juli 2019
    Hier zijn we inmiddels ook op vakantie in Brabant, Lees iedere dag lekker mee met jullie mooie verhalen en geniet van de mooie foto’s.

Fam. Teunissen jullie ook hele fijne vakantie gewenst.