Donderdag 18 juli

18 juli 2019 - Moonee Beach, Australië

Vanochtend geen vogels of andere dieren die ons wakker maakten, enkel het geluid van de zee. Heerlijk wakker worden dus!
Na het ontbijt de boel weer ingepakt en weer onderweg gegaan. Onze bestemming vandaag is Moonee Beach. Dat is even een eindje rijden.
Onderweg hebben we een paar stopjes gemaakt en de tank van de camper weer vol gegooid met Diesel (ja, Alfons, dat was moeilijk mikken maar het is gelukt!).
Ook nog even bij een supermarkt geweest om eten voor de komende dagen in te slaan. Parkeren met zo'n groot voertuig is dan best wel lastig. Uiteindelijk hebben we de camper maar overdwars over 5 parkeerplaatsen heen gezet.
Na de super ook maar even bij de bottle shop langs geweest voor een biertje en een wijntje. Helaas valt de keuze aan speciaalbier hier een beetje tegen. Dus maar gewoon een six-pack XXXX (is echt de naam van het bier) meegenomen.
Daarna doorgereden naar de camping. We hebben een camping gevonden die aan de monding van een rivier ligt. Ziet er heel cool uit.
Tijdens het lopen over een zandbank stond Lieke ineens tussen een stuk of veertig kleine krabjes in. Die renden allemaal voor haar weg maar Lieke ook voor hen. Was een leuk gezicht. Die krabjes graven zich in in de zandbank en wachten tot het tij weer opkomt.
Daarna zijn we nog een rots op geklommen om te kijken of we hier ook nog een glimp van walvissen op kunnen vangen. Dat viel een  beetje tegen. Morgen hopen we op meer succes in Byron Bay.
Het eten hebben we vanavond klaar gemaakt in de gemeenschappelijke keuken van de camping. Sta je lekker te barbecueën samen met andere campinggasten. Best gezellig! Morgenochtend gaan ze daar pancakes bakken. Die moeten we dan maar eens uit gaan proberen.
Zo nog even de camping voor morgen boeken en dan even lekker relaxen.

1. Rianne:
    18 juli 2019
    Goedemorgen, een korte reactie vanuit Hoofddorp, wat leuk zo'n gezamenlijke keuken... Benieuwd hoe de pancakes gaan zijn 😋
  2. Yvette Van Haastrecht:
    19 juli 2019