Dinsdag 16 juli

16 juli 2019 - Umina Beach, Australië

Vandaag hebben we een beetje rommelige dag gehad. Na het ontbijt zijn we met al onze bagage lopend naar het station gegaan en daar op de trein gestapt. Daar zijn we, na later bleek, vier haltes te laat uitgestapt. Dus weer met alle bagage terug de trein in. Uiteindelijk op het goede station uit de trein gestapt en de bus genomen. Die bleek weer niet helemaal naar onze eindbestemming te rijden. Halverwege stopte deze en moesten we een half uur wachten op de volgende bus. Daar hadden we geen zin in, dus hebben we maar een taxi genomen.
Bij de camperverhuur aangekomen moesten we even wachten. Na het invullen van een aantal formulieren (ja, daar zijn ze hier gek op!) en een instructiefilm mochten we naar onze camper. Dat blijkt een hele nieuwe te zijn (nog maar 97 km op de teller, en nee die was nog niet helemaal rond geweest). Daar werd nog even kort uit gelegd hoe een aantal dingen van de camper werken. Hier kreeg ik ook kort uitgelegd hoe een automaat werkt (nog nooit in gereden dus slik....). Daarna konden we op weg.
Wat is dat raar zeg! Dat rijden aan de linkerkant van de weg. Je hebt de hele tijd de neiging om naar de andere kant van de weg te sturen. Ook het inschatten van hoe breed de camper is, is lastig. Het eerste stoeprandje hebben we al meegenomen en af en toe moet Ankie even hard roepen om aan te geven dat we toch echt wel heel dicht aan de linkerkant van de weg rijden. Gelukkig nog geen schade gereden :).
Gelukkig kwamen we na een uur rijden op de snelweg terecht. Die is lekker breed! Daar kon ik voor het eerst een beetje ontspannen achter het stuur. Als we een paar dagen verder zijn komt dat wel goed, dan lijkt het net alsof je nooit anders hebt gereden dan aan de linkerkant van de weg (snel weer afleren in NL).
Onderweg nog even gestopt bij een lookout-point (één van de weinige foto's die vandaag gemaakt zijn) en daarna door naar Umina Beach voor de boodschappen. Was nog even lastig om een parkeerplekje te vinden voor de camper. Vanaf de super was het nog maar een klein kwartiertje rijden.
En dan moet je uit gaan vinden hoe alles in de camper werkt (we hebben wel een filmpje gezien, maar ja....) en de tassen uitpakken.
Maar goed, het is nu acht uur. We hebben het eten op, de afwas gedaan, alle tassen uitgepakt, de boodschappen opgeborgen en de bedden opgemaakt. Morgenochtend gaan we wel een paar foto's maken van de camper. Nu hebben we alleen een paar foto's van de binnenkant.
Wel een leuke camping hier. We staan vlak aan het strand (we zien er niets van want het is al donker) en er zitten allemaal wilde beesten. Allemaal rare vogels en ook possums. Zo meteen lopen we nog even naar het strand en daarna lekker chillen en slapen.

1. Stephan Teunissen:
    16 juli 2019
    Fijn die verhalen weer! Het is leuk jullie zo te kunnen volgen. Veel plezier in de camper.
  2. Rianne:
    16 juli 2019
    Het echte avontuur kan beginnen, leuk!!! En wat knap dat je elke dag weer een verslag typt, voor de thuisblijvers erg leuk...
  3. Petra:
    16 juli 2019
    Ziet er goed uit die kamper. Laat die verhalen maar komen. Wij reizen gezellig met jullie mee.
  4. Alfons Niehoff:
    16 juli 2019
    Huh. . .? Een stoeprandje meegenomen. Heb je op de terugvlucht wel heeeeeel veeeel kilootjes.
    Maar een mooie camper. Lekker fris modern interieur. En nu genieten en ons een beetje mee laten genieten. Kom op met de verhalen en niet te vergeten, de fotooooos.