Dinsdag 23 juli

23 juli 2019 - Hervey Bay, Australië

Vandaag gaan we naar Hervey Bay. Gisteravond nog net een plekje weten te bemachtigen op een camping daar. De buurman gaf aan dat het deze week heel druk is in Hervey Bay, maar dat had Ankie gisteren al verteld volgens mij.
We kunnen pas na 12.00 uur op de volgende camping terecht, dus hadden we besloten het weer eens lekker rustig aan te doen vanochtend. Om 10.00 uur moesten we van de camping af en zijn we verder richting het noorden getrokken. Omdat we toch wat tijd over hadden zijn we maar even via Noosa gereden. Daar wilde we eigenlijk een paar dagen kamperen, maar konden we geen plek krijgen. Met een beetje moeite een parkeerplaats gevonden voor de camper. Die is toch wel heel groot (ruim 8 meter lang). Volgens mij moet ik daar in NL een ander rijbewijs voor hebben. Hier doen ze daar blijkbaar niet zo moeilijk over.
Vanaf de parkeerplaats was het een half uurtje lopen, door het dorp, naar het nationale park. Daar hoopten we dolfijnen en koala's te zien. Helaas hebben we die beide niet gezien. Wel zwommen er in de baai een paar walvissen. Zo dichtbij hadden we ze nog nooit gezien. Is wel grappig om te zien hoe bijzonder het is. Op het strand stonden heel veel mensen te kijken en op de voetpaden en langs de weg ook. Op de foto is het ook redelijk goed te zien als je heel erg inzoemt.
Daarna snel verder naar Hervey Bay. Daar moesten we voor 17.00 uur aankomen en het was nog wel een stukje rijden. Onderweg nog even een stopje gemaakt om de beentjes te strekken en daarna snel verder.
Op de camping hebben we direct de excursie naar Fraser Island geboekt. Daar gaan we donderdag en vrijdag heen. Morgen hebben we dus een dagje helemaal niets. Ook wel lekker!
Na het inchecken nog snel even boodschappen gedaan. Dat was bij de Aldi en laat ze daar nu net de Hollandse weken hebben! Dat was wel grappig. Vanavond even lekker bijkomen van een drukke dag!