Donderdag 1 augustus

1 augustus 2019 - Airlie Beach, Australië

Vanochtend pakken we snel in. Geen heel bijzondere camping was dit, dus snel door naar Airlie Beach. Daar komen we begin van de middag aan. Omdat we nog geen tour hebben geboekt gaan we eerst het dorp in om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Hier blijkt al snel dat de tweedaagse tour voor vrijdag en zaterdag niet meer beschikbaar is. Dat is balen.
We besluiten om voor morgen dan maar een dagtour te boeken. We hebben nog een dagje over in het schema en als het goed bevalt kunnen we zondag er bij aanplakken en dan nog een excursie doen.
Na het boeken van de tour gaan we door naar de camping. We hadden gereserveerd voor 1 nacht op een un-powered site. We besluiten hier nog een nachtje bij aan te plakken en daarna nog twee nachten een powered site te nemen. Dan kunnen we zondag nog een excursie doen.
We zoeken een plekje op het veld en zetten de camper neer. Met de bus gaan we nog even terug naar Airlie Beach (het dorp) waar we de winkeltjes nog even bekijken. Bij de bushalte zien de meisjes nog een behoorlijk grote spin (formaat 2 euro munt met hele lange, dikke poten).
Terug op de camping bakken we pannekoeken in de camp-kitchen (gezamenlijke keuken). Dat is hier ontbijt, dus wordt er door sommige campinggasten wel een beetje raar naar gekeken. Na het eten worden de tassen alvast gepakt voor morgen en daarna gaan we al gauw slapen. We worden al om half acht opgehaald, dus de wekker wordt gezet om half zeven.