Zondag 4 augustus

4 augustus 2019 - Mission Beach, Australië

Na het ontbijt begon de reis naar South Mission Beach. Omdat de tussenstop in Townsville niet door ging moet er vandaag een stukje langer gereden worden. Onderweg komen we niet veel bijzonders tegen (niets anders dan we al gezien hadden, maar wel mooi hoor!).
Aan het begin van de middag rijden we South Mission Beach binnen. Het laatste stuk vanaf de Bruce Highway staat vol met borden waarop staat dat je uit moet kijken voor overstekende casuarissen. Nou, die hebben we mooi niet zien oversteken.
De camping ziet er goed uit. Na de camper neergezet te hebben worden er eitjes met bacon gemaakt. Ankie en ik doen daarna de afwas en tijdens de afwas vraagt een mevrouw aan ons of we die casuaris al hebben gezien die daar vlak bij ons staat. Kolere, net als we allebei geen camera of telefoon bij ons hebben. Wat een geweldig beest is dat! De australiers noemen hem ook wel eens “Emu in drag”. Hij lijkt inderdaad op een emu,maar is dan zwart met een blauw/rode kam op zijn hoofd. Die pakken we maar mooi weer even mee!
Na het eten lopen we even naar het strand en van daaruit langs de receptie om te vragen wat hier allemaal in de buurt te doen is. Het weer ziet er nog steeds niet heel goed uit. Bewolking, geen zon en af en toe een regenbuitje. De temperatuur is wel lekker.
In de buurt is blijkbaar genoeg te doen. We krijgen een hele lijst met things-to-do mee en besluiten dat we toch wel graag de platypus willen zien en daar morgen voor gaan. De rest van de middag en avond brengen we als vanouds chillend en relaxend door.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl