Zaterdag 3 augustus

3 augustus 2019 - Airlie Beach, Australië

Vandaag kunnen we wisselen van plek. We krijgen voor de komende twee nachten een plak met stroom en water. We besluiten eerst boodschappen te gaan doen en rijden met de camper naar de supermarkt. Daar raken we met veel moeite de camper kwijt in een weilandje en kunnen we de boodschappen gaan doen. Met de boodschappen in de camper rijden we terug naar de camping en zetten we de camper neer op onze nieuwe plek. Daar settelen we ons en doen we even lekker rustig aan. We bekijken de weersvoorspellingen voor de komende dagen en die zien er niet best uit. We besluiten om toch morgen door te reizen. Refunding doen ze hier helaas niet aan, dus dat is jammer van de centen. We willen eigenlijk door naar Townsville, maar daar kunnen we geen plekje meer reserveren op de camping. Dan maar iets langer door reizen en naar South Mission Beach. Dat ziet er leuk uit en daar lopen wilde casuarissen (zoek maar op). We hopen op iets beter weer daar zodat we daar misschien nog wat leuks kunnen gaan doen.
Rond half vier gaan we naar het dorp om nog even te winkelen en een hapje te eten. Net als we aankomen hebben we een optocht (beetje zoals koningsdag bij ons in Zwolle-Zuid met veel verklede kinderen).
Eten doen we weer in dezelfde pub als gisteren onder genot van een heerlijk biertje! Daarna weer terug naar de camping. Bij de bushalte aangekomen zien we dat we de bus net gemist hebben en ongeveer 40 minuten moeten wachten op de volgende bus. We besluiten dan maar om te gaan lopen en dat valt eigenlijk best wel mee. Bij de camper aangekomen chillen we nog even voordat we gaan slapen.